Davranış Muayenesi

Gerek evcil kedi ve köpeklerde, gerekse egzotik hayvanlarda davranışsal ve psikolojik problemler, onların, yakınlarının ve hatta ailenin diğer fertlerinin hayatını zorlaştırmaktadır. Böyle durumlarda evcil hayvanımızı insansılaştırmadan, onun doğası ve ihtiyaçları öncelikli olacak şekilde yol çizebilmek ve evcil hayvanın layık olduğu konforlu hayatı ona sunabilmek için veteriner hekiminize davranış konusunda danışabilirisiniz.

Kedi ve köpeklerde idrar kaçırma, tuvalet kabının dışına dışkılama, sürekli kendini yalama, ısırma ve kaşıma, suyunu az tüketme, çok yemek yeme, aşırı havlama, aşırı miyavlama; egzotik kuşlarda kendi tüylerini yolma ve bağırma, saklanma hareketleri davranış problemlerinin habercisidir. Evcil hayvanınız ayrılık anksiyetesi çekiyor veya evde meydana gelen bir değişikliği kendisine karşı bir tehdit olarak algılayarak kendisini korumaya çalışıyor olabilir.

Deri hastalıkları, gıdaya ve çevreye bağlı alerjiler, endokrinopatiler (hormonal rahatsızlıklar), tümörler, idrar yolu problemleri, sindirim sistemi rahatsızlıkları ve daha bir çok kronik hastalığın sebebi de psikolojik olabilmektedir. Altta yatan sebebin anlaşılması için veteriner hekiminiz size ayrıntılı sorular sorarak evdeki yaşamınızla ilgili bilgi toplar, gerektiğinde beslenme ve yaşam şekli düzeni ile ilgili değişiklikler önerebilir.

Davranışla ilgili muayeneler için veteriner hekiminize gittiğinizde klinikte oluşabilecek diğer stres faktörlerinden etkilenmemek için mutlaka önceden randevu alınmalıdır. Davranış muayenesi kliniğimizde yaklaşık 1( bir) saat sürmektedir. Randevu almak için 02168013515 numaralı telefonu arayın veya buraya tıklayın.